انواع فیلترهای لنز پهپاد و کاربرد آنها

انواع فیلترهای لنز پهپاد و کاربرد آنها


در این مطلب با انواع انواع فیلترهای لنز پهپاد و کاربرد انها آشنا میشویم ؛ همانطور که میدانید فیلترهای نوری که به طور خاص برای پرنده های dji طراحی شده اند شامل فیلترهای

  • ND8
  • ND16
  • ND4
  • ND32
  • MCuv
  • و cpl (پلاریزه)

و یک جعبه محافظ فیلتر هستند.

کاربرد فیلترهای لنز پهپاد

این فیلترها برای فیلمبرداری در شرایط نوری مختلف مورد استفاده قرارمیگیرند مثل زمانیکه تابش خیره کننده نور وجود دارد و با استفاده از این فیلترها ان را کاهش می دهد و اشباع رنگ را افزایش می دهد، فیلترهای چگالی خنثی (ND8، ND16) به کاهش سرعت شاتر برای ضبط ویدیوهای سینمایی بهتر کمک می کنند.

فیلتر ND

این فیلتر از جمله فیلتر های پرکاربرد در عکاسی لنداسکیپ محسوب می شود که تنها در میزان حجم نور ورودی به دوربین اثر می گذارد.(فیلترهای خنثی)

این فیلتر برخلاف فیلتر های UV و پولاریزه هیچ گونه تاثیری در رنگ و درخشش عکس ندارد. در شرایطی که نور محیطی بسیار زیاد است و امکان عکاسی با دیافراگم باز و سرعت شاتر کم وجود ندارد تنها راه حل استفاده از فیلتر ND می باشد.

در این شرایط با بستن این فیلتر بر روی لنز می توان نور ورودی به سنسور را با تنظیم سرعت شاتر و دیاف دلخواه کنترل کرد.این فیلتر ها در درجه های متفاوت میزان نور ورودی به دوربین را کنترل می کنند.فیلتر های ND2 / ND4 / ND8 / ND64 / ND1000 از جمله فیلتر های رایج هستند که هرکدام یک میزان استاپ از نور کم می کنند. استفاده از فیلتر ND در تصاویر لنداسکیپ نتایج فوق العاده ای دارد.به ویژه زمانی که بخواهید جریان آب و یا حرکت ابر ها در آسمان را نمایش دهید می توانید با استفاده از این فیلتر و سرعت پایین شاتر عکس خود را ثبت کنید.

فیلتر MC UV

فیلتر یووی یک فیلتر شیشه‌ای است که به بخش جلوی لنزهای دوربین متصل می‌شود و از ورود اشعه‌های فرابنفش جلوگیری می‌کند. استفاده از این فیلترها برای عکاسی فیلم ضروری است؛ اما اغلب عکاسان از آن‌ها برای حفاظت از لنزهایشان بهره می‌گیرند.

فیلتر یووی اشعه فرابنفش خورشید را مسدود می‌کند و جلوی ورود آن به لنز را می‌گیرد. این فیلتر مانند یک کرم ضد آفتاب برای دوربین عمل می‌کند. برخی فیلم‌های عکاسی قدیمی در برابر اشعه فرابنفش بسیار حساس بودند و از این رو اگر از فیلتر یووی استفاده نمی‌شد، ممکن بود با یک طیف رنگ آبی در زمان عکاسی از یک صفحه آفتابی و یا در ارتفاع‌های بالا مواجه می‌شدید.

فیلتر پلاریزه CPL

استفاده از فیلتر پلاریزه به صورت آنی، حجم رنگ و کنتراست تصویر ما را بهبود می ‌بخشد. این موضوع در هنگامی که شما از یک سوژه در فاصله دور عکاسی می‌کنید، به طرز واضحی می‌تواند مه‌ آلود و مبهم بودن عکس نهایی را کاهش دهد. پس دیگر خیلی از عکس‌های لند اسکیپی که دارای رنگ ‌های غنی بوده ( بویژه در آبی آسمان، شاخ و برگ درختان و سوژه‌ های دوردست ) تعجب نکنید. تقریبا اکثر آنها، این عکس‌ها را با استفاده از فیلتر پولاریزه‌ ی مناسب گرفته ‌اند. درست است که بسیاری از رنگ‌بندی‌ها در مرحله‌ ی آماده سازی نهایی عکس بوسیله نرم‌افزار قابل اصلاح است، اما همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که تمامی عملکردهای فیلتر پلاریزه در نرم‌ افزار قابل دستیابی نیست. بویژه در مورد انعکاس نور و از بین بردن بی ‌رنگی و بی ‌روحی تصاویر.

اگر همچنان سوالی در مورد انواع فیلترهای لنز پهپاد و کاربرد آنها دارید ، میتوانید در بخش دیدگاه ها آن را بیان کنید تا کارشناسان به شما پاسخ دهند.

با ما در ارتباط باشید۰۵۱۳۷۶۰۰۰۰۱

آموزش

بهترین شرکت برای تعمیر پهپادتعمیر انواع پهپاد در مشهدشرکت پیشرو صنعت اتراتوسفیلتر NDفیلتر UVفیلتر لنزفیلتر لنز djiفیلتر لنز برای اسپارکفیلتر لنز برای دوربینفیلتر لنز برای فانتوم 4 proفیلتر لنز برای فانتوم چهار پروفیلتر لنز برای مویک پروفیلتر لنز برای هلیشاتفیلتر لنز پهپادلوازم جانبی dji

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با تعمیرات آنلاین آتراتوس؛ همین الان تعمیر کنثبت تعمیر